APRENDRE UN IDIOMA

Publicado por Rosana | 12:55 | 4 comentarios »



Aprendre idiomes és una cursa de fons...

INMERSIÓ TOTAL
Diana Cabezudo, autora del llibre:"Estudiar en el extrangero", assegura que la forma més eficaç d'aprendre un idioma consisteix en viure, al menys un any, en un altre pais.
Recomanacions de l'autora:
  • Un idioma s'aprén parlant. Hi ha que aprofitar totes les oportunitats per a practicar-lo.
  • És necessari aprendre de memòria frases fetes(salutacions,expressions de cortesia) i utilitzar-les a la mínima ocasió.
  • Hi ha que agrair les correccions, ja que és una manera de no recaure en les mateixes errades.
  • Hi ha que estudiar l' idioma a diari allí.
ESTANCES FORA +ESTUDI

Una altra solució encara que no dona els mateixos resultats, consisteix estar en l'estranger un mes durant alguns anys consecutius.
  • Al tornar s'aconsella veure pel·lícules en versió original.
  • Donar classes particular a amics amb un nivell més baixet.
  • És útil fer sopes de lletres i encreuats en l' idioma que vols practicar.
  • Anar a classe o estudiar a diari.
 SOLUCIONS IMAGINATIVES
Si no podem permitir-nos enviar als nostres fills a l'estranger...

  • Els experts recomanen escoltar podcards, exemple eslpod.com i transcriure el que escoltem per millorar l'oïda i la gramàtica.
  • Si tenim amics natius interessats en aprendre espanyol o, si no, hi ha pàgines com www.busuu.com on es poden mantenir converses online, mitjançant el micro de l'ordinador.
  • També podem contractar un professor online. En pàgines com www.elance.com o www.freelancer.com
  • Tenir un natiu en casa és la forma més barata d'aprendre un idioma.
                                                                 Pares i col·legis abril 2011





LES PORS INFANTILS

Publicado por Rosana | 21:20 | 1 comentarios »



Les pors fan patir molt i és per aquest motiu que  cal acollir-les, acceptar-les (no ridiculitzar-les) i tenir-les en compte. Però cal també que les intervencions que vagen en el sentit d'afirmar la criatura i no en el sentit de "aquí estic jo per salvar-te", perquè això porta un missatge subliminar molt clar "em necessites, tu sol no pots ", cosa que incideix en els sentiments de debilitat, d'inseguretat i de dependència.

La manera de protegir als xiquets de les seves pors  és  procurar que les afronten en bones condicions i donar-los l'oportunitat que vagen desenvolupant i trobant 
estratègies personals per anar aprenent a suportar-les i superar-les. 


El fons de les primeres pors és el sentiment d’impotència de les criatures davant d’un món complex, que projecten sobre monstres, personatges poderosos, animals...
personatges imaginaris “dolents” que els ataquen... 


És la por d’haver d’afrontar la vida soles,
sabent-se dèbils i amb poques forces per sortir-se’n. És una por fonamentada, però irreal, 
imaginària, per la qual cosa, els raonaments de tipus “no has de tenir por perquè aquí no hi ha llops...” no serveixen. La criatura ja sap que “de veritat” no n’hi ha, però sí que n’hi ha en 
el seu cap. Se’ls pot ajudar millor quan som capaços d’entrar en el seu món imaginari.



Com es pot combatre la por  de la imaginació? 

 Acceptar i reconèixer les pors com a sentiments i  emocions tant propis de l'espècie humana com necessaris, perquè permeten protegir-nos davant dels perills, és el primer pas per poder elaborar recursos per conviure amb les pors. 

També ajuda parlar-ne en veu alta en família i a l'escola, compartir estratègies de superació, deixar d'associar valentia amb no tenir por és una de les actuacions que rebaixa la tensió i facilita una vivència més normalitzada.
                                                                                                                Carme Thió de Pol

Emocions que vencen a la por 


Hi ha emocions contràries a la por que resulten ser els millors aliats per lluitar contra ella:  ens referim a l'alegria, la seguretat, l'humor, l'enuig, la ràbia o el riure.                                                        Ensenyar   al   nostre   fill   a  enfrontar-se   a   les seues pors de la mà d'alguna d'aquestes emocions,resulta molt eficaç.          Si el nostre fill  por de la foscor, podem ensenyar-li a contraposar una altra emoció davant aquesta por. Per exemple, sentir ràbia cap a l'objecte que tem pot ajudar a enfrontar-s'he a ell.  Entrar en una habitació fosca sentint ràbia o riure, enfadar-se amb la foscor i amb els personatges que imagina o burlar-se d'ella,són actituds intel·ligents. Fins i tot podem teatralitzar i inventar una història:que entra en una habitació acompanyat d'un poderós guerrer capaç de vèncer la por perquè és molt més fort.  Aquestes històries ajudaran al nostre fill a superar les seves pors i sentir-sesi aconsegueix riure's dins d'una habitació a les fosques.

  També és important ajudar el nen a crear frases o imatges mentals de valentia i coratge que l'ajudin a enfrontar-se a la situació de por. És molt diferent entrar en una habitació fosca pensant "em van a  atacar" o "em trobaré monstres" de pensar "soc molt valent" i " soc capaç de quedar-me a fosques". Els primers missatges fan que la por cada vegada sigui més gran, paralitzant. En canvi els segons ajuden a mantenir la por a ratlla i poden ajudar a disminuir-la. 
 Itziar Franco Orti

Pares i mares

Publicado por Ma Jesús | 17:40 | 6 comentarios »


En  tot el món,  en La Safor,  en Gandia,  en el nostre col.legi,  ens  agraden els pares i mares:

Que són responsables,

que són tendres,

que són pacients,

que els canten als seus bebès mentre els amamanten,


que canvien els bolquers,

que estimen a les seues famílies,

que són rectes sense ser durs,

que són intel·ligents,

que són sensibles,

que són profunds,


que no tenen por de quedar-se sols amb els seus fills,

que tenen moltes coses bones que ensenyar,

que ensenyen amb el bon exemple,


que presten atenció als deures dels seus fills,

que volen formació per educar millor,


que valoren el treball dels mestres dels seus fills,

que tracten de ser millors persones cada dia,

que volen contribuir a viure en un món millor...

Sí, clar que tenim al Roís de Corella pares i mares així,  i  ens agraden,  perque unes persones tan valuoses segur que ensenyen a unes altres persones, els seus  FILLS  i FILLES,  a ser persones formades i educades, a ser com ells.
Tu que creus?


No podem oblidar la fantàstica actuació que ens van oferir en la Setmana Cultural en omenatge a Enric Valor.





Notes d'educació

Publicado por Lidia | 18:40 | 3 comentarios »

Aquest documental sobre l'educació l'he trobat molt interessant.
Dura al voltant de mitja horeta llarga però val la pena.

Us el recomane!


ESMORZARS ORIGINALS

Publicado por maite | 12:41 | 2 comentarios »



Alguns dels nostres pares i mares preparen als alumnes del centre esmorzars molt originals i a més a més saludables. Enhorabona!


 Maite Gomis va estar en el nostre col·legi i es va dirigir a tots els pares i mestres que allí estavem.
Conflictes, algunes persones no reconeixen que tenen conflictes. El primer pas és reconèixer que els conflictes els tenim.
Mite ens va recordar que els conflictes estan ahi
" així és la vida", però que és molt important el "com" abordar-los, el "com" enfrontar-se a ells.
Tenim que gestionar, de vegades, hi ha solucions als problemes en les que guanyen les dues parts.
 EMPATIA, el poder de la empatia. Saber posar-se en el lloc de l'altre ajuda en la resolució de conflictes.
Maite no ens va donar fórmules màgiques per poder aplicar-les amb alumnes o fills però va llançar missatges importantíssims per a tenir en compte en la difícil tasca d'educar. La xarrada va estar molt interessant i totes les persones que vam assistir ens vam quedar encantats.
En aquesta ocasió donem gràcies al CEFIRE de Gandia que va fer possible que ens reunirem pares i mestres amb un objectiu comú: l'educació dels nostres xiquets.


CARN BLANCA O CARN ROJA

Publicado por maite | 16:06 | 2 comentarios »


Totes les carns, tant les roges com les blanques, contenen proteines d' excel.lent qualitat i una bona quantitat i varietat de vitamines i minerals. El seu consum moderat previndrà enfermetats com l' anèmia o la desnutrició.

CARNS ROGES

Considerem carns roges la carn de cavall, la vacuna, en especial de vacuna major com la vaca i el bou, de cacera com la de perdiu, pitxó, faisà i codorniu, i les visceres com els ronyons, el fetge i el cor.

CARNS BLANQUES

Considerem carns blanques la de pollastre, paó i conill.

El corder i el porc són una excepció, ja que es classifiquen en carns roges o blanques en funció de l'edat de l'animal i la seua alimentació. Així el "solomillo" es considerat carn roja mentre que el llom de porc atén a la classificació de carn blanca.


CARACTERÍSTIQUES DE LES CARNS ROGES:

a. MÉS FERRO: la seua coloració més roja es deu al seu alt contingut en mioglobina, un pigment de color roig que conté ferro i es troba en les fibres musculars. La seua alta concentració de ferro s'absorveix amb facilitat.

b.MÉS GREIX: la carn roja, a diferència de la blanca té més greix i per tant major aportació calòrica.

c.MÉS SABOR: gràcies a la seua sucositat són més saboroses.


CARNS ROGES DE MANERA OCASIONAL

Com es pot comprovar, al ser riques en ferro, estan especialment indicades per a persones amb anèmia. Però si en mengem en excés poden provocar problemes de "gota", obesitat i problemes cardiovasculars pel seu alt contingut en greix saturat i colesterol.
Atenent a aquests criteris nutricionals, es recomana un consum d'entre 3 i 4 racions a la setmana per a la població en general. Entre estes racions deu predominar la carn blanca i la roja només unes 2 o 3 vegades al mes. Ambdues carns es complementen molt bé, raó per la qual deuen estar presents dins d'una dieta equilibrada.




LA DIGNITAT DEL PARES

Publicado por Rosana | 12:00 | 2 comentarios »




LA VANGUARDIA- Carta al director: ‘La dignitat dels pares’
9 de març de 2011 
Muntsa Vila- Manresa

Són les cinc de la matinada. El nostre fill, adolescent de quinze anys, es presenta amb tres noies que dormiran a casa perquè venen de festa la nit de carnestoltes. Només els pares d´una d´elles ha trucat abans per saber on passarà la nit la seva filla de catorze anys. Les entrades de la festa de carnestoltes han costat 22 euros, i han tornat a casa en taxi. Altres vegades som nosaltres qui trenquem les nostres nits per recollir-los. Per cert, som una família tradicional com tantes altres que de ben segur se sentiran identificades amb aquestes ratlles.  
Què ens passa als pares actuals? Com hem arribat als límits de consentir el que sigui, sucumbir indiscriminadament, discutir fins a l´infart, pagar festes i alcohol a uns adolescents que viuen de la tirania i de l´exigència, de les seves xarxes socials com Facebook que els encapsulen en un món de contactes i relacions irreals, de la falta d´il.lusions, de la falta de desig perquè tenen de tot i veuen que el seu futur és més complicat que el seu present? Joves que demanen diners per tot i a canvi de res, perquè tots els companys surten de festa per recuperar-se de la dura vida d´estudiant d´ESO o batxillerat. Potser cal dir que, ara més que mai, ens cal una escola de pares per sobreviure als rebels del benestar i poder exercir, amb una certa dignitat,l´important ofici de ser autèntics pares. 



 LA VANGUARDIA- Carta al director: ‘Pares i adolescents’
11 de març de 2011 
Àngels Prats- Sant Cugat del Vallès

Vull respondre a la carta “La dignitat dels pares” (9/ III/ 11), de Muntsa Vila. No és que m´agradi donar consells però en aquest cas em mou la proximitat de sentiments i d´interessos. Quan es tenen els fills adolescents es poden fer tres coses.  
Una, deixar que ells manin, donar-los diners i esperar que tornin, encara que sigui a les cinc de la matinada.  
Dues, practicar la guerra en solitari, fer-los espavilar i que es paguin ells les gresques (fent cangurs, pagats per una feina feta a casa), dir moltes vegades que no a plans on només l´alcohol és el protagonista (aquesta proposta és una lluita esgotadora però els nostres fills es mereixen que ens prenguem aquesta molèstia), proposar-los plans  alternatius (esport amb els amics, anar a ajudar a una residència d´avis).  
I tres, organitzar-se amb els pares dels amics dels fills i fer sortides alternatives, alguna excursiódissabte al matí (això sí, s´ha de sortir molt d´hora) i, de tant en tant, un ball on poden participartotes les famílies, pares i fills. Jo faig servir alternativament la segona i la tercera. Tinc certament enfadats els meus fills durant una temporada, però quan passa el temps ho agraeixen. 

                                                                   FEAC ( butlletí 53 )

SAPS: Curs online gratuit

Publicado por Ma Jesús | 22:14 | 0 comentarios »


Seguretat en les xarxes socials
Imagineu que tots anàrem pel carrer amb un cartell en què s'indicara el teu nom, on vius, el teu número de telèfon, a què et dediques, si tens parella, qui és la teua parella, qui són els teus fills, els teus amics, les hores en què estàs a casa o al treball, on et trobes en cada moment. 
A més a més,  podríem afegir milers de fotos o vídeos sobre la nostra vida. 

Sí, si,  està clar que seria un cartell molt gran, però,  no creieu que fer això us posaria en perill davant de, per exemple, una banda de delinqüents? 
I no sols això. Heu pensat que podríeu posar també en perill la intimitat dels vostres familiars o amics?

Tens ductes si estàs utilitzant correctament el Facebook, Tuenti, Twitter, YouTube, Flick, .........?
Ara tens l'oportunitat de saber més sobre aquest tema tan d'actualitat, des de ta casa, a les hores que millor et vinga, sense pagar res i amb un certificat de la Generalitat  quan acabes el curs.

Què t'interesa?  
Clica ací baix per entrar a la web SAPS, registra't i  selecciona l'oferta formativa que desitges.
Degut al gran èxit de la web, molts cursos estan complets,  però al inscriure't passes a la llista d'espera del proper que s'oferte.


Trobada d'Escoles en valencià

Publicado por Ma Jesús | 0:09 | 3 comentarios »


Aquest dissabte:  
A Xeresa, per la vesprada ens vegem tots, per a fer el passacarrer  darrere de la pancarta del nostre col.legi.
Després, als tallers i a totes les altres activitats.
TOTS A LA TROBADA



MENJADOR

Publicado por Ma Jesús | 8:10 | 2 comentarios »


El nostre col.legi ofereix servei de menjador escolar durant tot el curs escolar: 
* D'octubre a maig, que els alumn@s venen al col.legi en jornada partida (matí i vesprada), i,,,,
* Oferim també el servei de menjador extraordinari durant els mesos de juny i setembre, on les classes són en jornada continuada (només matí).

Ara és el moment de sol.licitar aquests serveis, i per això en totes les classes, des d'Educació Infantil fins a Primària, s'han repartit els impresos per poder sol.licitar un d'aquest serveis o els dos. 

"Tan si es demana Beca, com si no,  la sol.licitud s'ha de presentar ara".

Aquest curs escolar la sol.licitud per a la reserva del menjador escolar per al curs vinent 2.011-2.012 s'entrega a la secretaria del centre,  on es segellarà indicant la data de la entrega. 

Totes les sol.licituds entregades fora del plaç marcat i no becades, només tindran dret a una plaça de menjador si encara queden vacants i passaran a formar part d'un llistat que es regirà segons les normes d'admisió aprovades pel Consell Escolar del centre.

PLAÇ D'ENTREGA DE LES SOL.LICITUDS:

Menjador 2.011-2.012:   Fins al 20 de maig,  s'entrega en secretaria.

Menjador juny i setembre: Fins al 13 de maig, s'entrega al tutor-a. 


ACTIVITATS FORA DE L'ESCOLA.

Publicado por Rosana | 8:00 | 0 comentarios »

 
Comptem amb els gustos i opinions dels nostres fills a l'hora de triar una activitat extraescolar?
Ens parem a pensar en quines són els potencials o els apuntem a activitats que a nosaltres ens agraden o desitgem per a ells?

Com? Que no t'agrada el piano? Però si en la meua família tots som músics!
Taekwondo,ballet,gimnàstica rítmica,anglés,informàtica,tennis,
equitació,natació,futbol,violí,futbol,catecisme... i tantes altres activitats.

Els pares desitjaríem que els nostres fills gaudiren d'un desenvolupament integral fins i tot, de vegades, ens excedim en ocupar-los tot el temps, privant-los dels simple joc de parc del nostre barri.

Marquem el seu horari com si d'un campament es tractara. De 8:00h a 8'30h desdejuni i dutxa, de 8'30h a 9:00, de camí a l'escola. Quan ixen d'escola, a les 17:00h, futbol tres dies a la setmana i la resta de dies anglés o informàtica; els dissabtes o partits o catecisme o les dues coses.
La dutxa, els deures, sopar i a dormir.

Aquesta és una cursa de velocitat!!!Tot el dia corrent! Però és això suficient?

                                                               
El perfil dels pares" helicòpters", sempre vigilant!





Ja que les hores del dia són limitades, és imprescindible prioritzar aquelles activitats que possibiliten
l’aprenentatge i desenvolupament de capacitats i coneixements que són bàsics per als nostres fills.

Donem-los oportunitat de jugar perquè puguem desenvolupar-se amb naturalitat.


Dia de la mare

Publicado por Ma Jesús | 9:14 | 5 comentarios »


Què és una mamà?

- Mamà és eixa senyora que porta sempre dins de la seua bossa un mocador amb els meus mocs, un paquet de toalletes, un suquet i un botelleta d'aigua.


- Mamà és eixe coet tan ràpid, que va per casa disparat i que està en tot al mateix temps.

- Mamà és eixa malabarista que posa la llavadora amb l'abric posat mentre li obri la porta al gat amb l'altra, sostenint el correu amb la barbeta i apartant-me del poal del fem amb el peu.

- Mamà és eixa maga que pot fer desaparèixer llàgrimes amb una besadeta.

- Mamà és eixa forçuda capaç de defensar a les seues criatures de 0 a 50 anys, i agafar en un sol braç els meus 15 quilos mentre amb l'altre parla pel mòbil i al mateix temps amb la cadera, arrossega el carro ple de la compra.

- Mamà és eixa campiona d'atletisme capaç d'arribar en desenes de segon de 0 a 100km/h  per a evitar que em caiga per les escales.

- Mamà és eixa heroïna que venç sempre als meus malsons amb una carícia.

- Mamà és eixa senyora amb el pèl de dos colors, que diu que quan tinga un  *ratet, només un ratet anirà a la *pelu.

- Mamà és una contacontes que llig i inventa les històries més divertides, només per a mi.

- Mamà és un maravellòs cheff,  que és capaç de fer-me un sopar riquíssim amb dues cosetes que quedaven en la nevera, perquè se li va oblidar comprar, encara que pot ser ella es quede sense sopar.

- Mamà és eixe metge que sap amb només mirar-me si tinc febre, quanta, i el que ha de fer.

- Mamà és eixa economista capaç de posar-se ella la roba de fa centenars d'anys,  però que vol què jo vaja el més bonic.

- Mamà és eixa cantant  que totes les nits canta la cançó més dolça del món mentre em porta al llit.

- Mamà és eixa pallassa que fa que em faça mal de panxa de riure,  amb solament moure la cara.

- Mamà és eixa somnàmbula que pot alçar-se dormida a les 4 del matí, mirar si el seu germà menut s'ha pixa't, canviar-li el bolquer, donar-li xarop per a la tos i un poquet d'aigua, posar-li el xupó, tot a les fosques i sense quasi despertar-se.

- Mamà és aquella dona que mai es va donar compte que el temps passava mentre veia als seus fills creixer, que plora de nit per que ja tenen ales i d'ací a no res deixaran el seu niu per a formar-ne un altre, i que de dia sonriu per a que ens adonem que ella sempre es sent feliç.



La veus? 
És aquella, la millor, la més bonica, la que somriu.
Aquella és i serà per a sempre MA MARE.