Tio de la Porra 2.013

Publicado por Ma Jesús | 9:50 | 0 comentarios »


El TIO de la Porra arriba al col.legi i convida a tots els alumn@s a anar a la fira i festes.
Les classes s'acaben, fins al fi de la FIRA!

Bona Fira a tots!
Ens tornem a vore el dimarts 1 d'octubre, ja en horari de matí i vesprada.



El teu lloc de treball i la teva organització seran clau a l'hora d'aconseguir una bona concentració.

Condicions d'estudi

Has d'analitzar 4 aspectes; et proposem les preguntes següents, que et serviran per saber si les teves condicions d'estudi són adequades.

1. ESTAT FÍSIC

·         Quantes hores dorms?
·         Dorms bé?
·         Fas un bon esmorzar?
·         Fas exercici?

La bona alimentació i l'exercici físic no només són bons perquè estilitzen el teu cos, sinó també per a la salut i la ment.
Procura dormir 8 hores com a mínim i evita les begudes excitants o estar massa hores mirant la televisió, davant l'ordinador o jugant a la play, perquè produeix un desgast de concentració.

2. ACTITUD VERS A L’ESTUDI

·         Saps per què estudies?
·         Ets dels que pensen que tot el que s'aprèn és útil?
·         O ets dels que creu que només cal saber allò pràctic?
·         Saps a què et vols dedicar?
La motivació esencial per a tot i també per a l’estudi; si no tens ganes,et costarà posar-te a estudiar i, per tant també aprendre.
Saber què vols fer en el teu futur t’ajudarà, perquè tenir una meta serveix per aconseguir els propòsits marcats.No cal que tingues molt clar el que vols fer, però sí que tingues més o menys una idea, que sàpigues què t’agrada.Per això cal que el pares a pensar i intentes planificar el que vols estudiar i fins a on vols arribar.Pensa que tot el que s’aprén és útil, encara que ara penses que no ho és.
3. LLOC D’ESTUDI

·         On estudies?
·         Tens un lloc especial per estudiar?
·         Sempre estudies al mateix lloc?
·         Quina llum utilitzes?
·         Com són la taula i la cadira?
·         Tens tot el material que utilitzaràs a l'abast?

Tenir un lloc per estudiar és molt important. A part dels mobles necessaris, com la taula i la cadira, cal tenir en compte altres aspectos, com la llum, la temperatura, el soroll els materials i la postura física.A l’hora d’estudiar cal que sempre ho faces al mateix lloc i que aquest siga un espai on et sentques cómode, amb una taula ampla, una cadira regulable tant d’alçada com de respatller, perestatges a l’abast amb llibres de consulta, calaix amb els materials necessaris, una llum general i una altra de directa, sense sorolls que et desconcentren.

 4. EL TEMPS

·         Estudies cada dia un poquet?
·         Quant temps dediques a estudiar?
·         I a cada activitat?
·         Planifiques la teva feina?
·         Abans de començar a estudiar, mires l'índex del llibre, fas esquemes?

Has de tenir en compte que una bona planificació et permetrà, a més d’obtenir uns bons resultats, tenir el teu
Temps per eixir amb els teus amics sense maldecaps ni preocupacions. Però per una bona organització del teu temps cal ser realista i saber el temps real que dediques a l’estudi.
A l’hora de confeccionar el teu pla de treball, cal que:

·         Comences per les matèries que millor se't donen.
·         Organitzes el temps a partir del les activitats fixes, com l'hora de sopar.
·         A l'hora d'assignar el temps a les diferents tasques, has de tenir en compte la dificultat que et suposa cadascuna d'aquestes.





Benvinguda TARDOR......

Publicado por Ma Jesús | 19:38 | 0 comentarios »


Publicado por Rosana | 0:02 | 0 comentarios »

La tornada al col·le !!!!


Ja s’ha acabat el temps de vacances, tornem al curs escolar: infants i adolescents són a l’escola. Tornem a les tasques ordinàries i a l’ordre habitual de la llar i de la feina. Aquests últims dies has preparat amb els teus: roba, bosses, l’estoig dels llapis a punt amb la punta ben afilada; potser has comprat una motxilla ja que la del curs passat tenia les cremalleres malmeses i tampoc l’has pogut fer neta o unes esportives...que per cert, no calia que fossin de marca! Has motivat als que tenien quaderns de vacances a acabar les 3 últimes pàgines que els quedaven...i molts altres detalls que pare i mare heu fet amb molta il·lusió.

Els més petits de la casa van recordant amb tu fa dies els noms dels amics i amigues que es trobaran a l’iniciar el curs, ho feu sovint... penses que així no els costarà tan la separació com el primer dia que els vas deixar a la guarderia i encara tens els plors del menut al teu cap i al teu cor. Els més grans ja fa dies que els tens “penjats” al telèfon parlant de les seves experiències de l’estiu amb els de la seu grup. Abans de començar l’estiu et recordava la necessitat de seguir amb algunes de les pautes marcades a la llar per obtenir el ritme de creació d’hàbits que havies aconseguit durant el curs passat i de música de fons, et recordava com t’he escrit sovint, viure els límits i l’obediència -per part dels teus fills i filles- i -per part teva- el diàleg, l’alegria i el bon humor. Aquest tema ja ha d’estar assumit per sempre i en començar el temps d’escola hem de tornar-hi i ser constants amb els costums fomentats.

Avui et suggereixo no oblidar el que cal evitar:

Demostrar pressa és mal aliada per la calma i per a la convivència familiar.

Una gran veritat és que el temps que ha passat ja no torna i que val la pena viure’l amb intensitat. Nou curs, nous reptes. Només cal proposar-se petits objectius i el fet de demostrar serenor i donar caliu a la llar és un objectiu que sembla petit però és gran alhora, per obtenir bons resultats. Els teus fills estan prenen la llet calenta, abans de sortir cap a l’escola, tu estàs pensant en la reunió de primera hora a l’oficina quan estàs posant la rentadora de roba i mentre vas dient:

-“Doneu-vos pressa que hem de marxar a l’escola”, “ara t’has tacat, ràpid canviat la samarreta!”, “no et descuidis l’entrepà”, “pareu de barallar-vos”, “es farà tard” (saps molt bé que de vegades qui fa tard est tu). Sortiu tots accelerats, arribeu a la porta de l’escola: “adéu, fins desprès, porteu-vos bé”. Tot ha anat bé i penses: “ara em concentro en la reunió i amb les idees genials que haig de presentar”. Desprès reflexiones i et preguntes: “quants petons i carícies he fet als meus fills en llevar-se?”, “m’he assegut amb ells mentre prenia el cafè amb llet, interessant-me per les seves coses..?” -“Menys mal que desprès els aniré a buscar a l’escola i els preguntaré i els escoltaré i els amanyagaré...Demà hi tornarem i podré qüestionar-me no encomanar les meves presses i sobre tot amollar-me al seu ritme, a vegades m’oblido de l’edat d’algun dels meus fills i en no pensar-hi els faig anar al meu pas!” El teu afany per a començar cada dia amb renovada il·lusió s’actualitzarà cada dia, gràcies a les experiències, i gairebé asseguraria sense por a equivocar-me que tu pare i mare, t’adonaràs que el teu temps de qualitat és el bé més preuat que volen de tu els qui t’estimen. Amb el teu temps no els dones quelcom material, sinó que et dones tu mateix.

Victòria CardonaEscriptora i educadora familiar