El teu lloc de treball i la teva organització seran clau a l'hora d'aconseguir una bona concentració.

Condicions d'estudi

Has d'analitzar 4 aspectes; et proposem les preguntes següents, que et serviran per saber si les teves condicions d'estudi són adequades.

1. ESTAT FÍSIC

·         Quantes hores dorms?
·         Dorms bé?
·         Fas un bon esmorzar?
·         Fas exercici?

La bona alimentació i l'exercici físic no només són bons perquè estilitzen el teu cos, sinó també per a la salut i la ment.
Procura dormir 8 hores com a mínim i evita les begudes excitants o estar massa hores mirant la televisió, davant l'ordinador o jugant a la play, perquè produeix un desgast de concentració.

2. ACTITUD VERS A L’ESTUDI

·         Saps per què estudies?
·         Ets dels que pensen que tot el que s'aprèn és útil?
·         O ets dels que creu que només cal saber allò pràctic?
·         Saps a què et vols dedicar?
La motivació esencial per a tot i també per a l’estudi; si no tens ganes,et costarà posar-te a estudiar i, per tant també aprendre.
Saber què vols fer en el teu futur t’ajudarà, perquè tenir una meta serveix per aconseguir els propòsits marcats.No cal que tingues molt clar el que vols fer, però sí que tingues més o menys una idea, que sàpigues què t’agrada.Per això cal que el pares a pensar i intentes planificar el que vols estudiar i fins a on vols arribar.Pensa que tot el que s’aprén és útil, encara que ara penses que no ho és.
3. LLOC D’ESTUDI

·         On estudies?
·         Tens un lloc especial per estudiar?
·         Sempre estudies al mateix lloc?
·         Quina llum utilitzes?
·         Com són la taula i la cadira?
·         Tens tot el material que utilitzaràs a l'abast?

Tenir un lloc per estudiar és molt important. A part dels mobles necessaris, com la taula i la cadira, cal tenir en compte altres aspectos, com la llum, la temperatura, el soroll els materials i la postura física.A l’hora d’estudiar cal que sempre ho faces al mateix lloc i que aquest siga un espai on et sentques cómode, amb una taula ampla, una cadira regulable tant d’alçada com de respatller, perestatges a l’abast amb llibres de consulta, calaix amb els materials necessaris, una llum general i una altra de directa, sense sorolls que et desconcentren.

 4. EL TEMPS

·         Estudies cada dia un poquet?
·         Quant temps dediques a estudiar?
·         I a cada activitat?
·         Planifiques la teva feina?
·         Abans de començar a estudiar, mires l'índex del llibre, fas esquemes?

Has de tenir en compte que una bona planificació et permetrà, a més d’obtenir uns bons resultats, tenir el teu
Temps per eixir amb els teus amics sense maldecaps ni preocupacions. Però per una bona organització del teu temps cal ser realista i saber el temps real que dediques a l’estudi.
A l’hora de confeccionar el teu pla de treball, cal que:

·         Comences per les matèries que millor se't donen.
·         Organitzes el temps a partir del les activitats fixes, com l'hora de sopar.
·         A l'hora d'assignar el temps a les diferents tasques, has de tenir en compte la dificultat que et suposa cadascuna d'aquestes.