Publicado por
Rosana |
23:10
|
0
comentarios »
Ahir, en el nostre col·legi, els mestres vam començar un projecte de formació en centres al voltant de les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació.
La formació contemplarà entre els seus continguts els aspectes metodològics i de gestió d'una aula dotada tecnològicament i així mateix els propis aspectes de funcionament de l'equipament de l'aula.
En acabar les classes els professors vam començar la primera sessió d'un curs de 60 hores de treball.
Mercedes Legidos, una mestra innovadora, ens va fer una primera aproximació teòrica de les avantatges de la PDI
( Pissarra digital interactiva) a les aules.
Les possibilitats de la pissarra digital per innovar, motivar els estudiants, promoure aprenentatges més significatius, atendre adequadament la diversitat de l'alumnat..., són immenses.
Ara el professorat del centre estem fent un esforç complementari important ( assistència a les classes, elaboració de materials didàctics interactius,presentacions, apunts, recerca de recursos a Internet...) però en un futur molt pròxim tindrem les habilitats necessàries per al maneig de l'equip, el coneixement d'alguns models d'utilització i el coneixement d'alguns material multimèdia de suport per a les diferents àrees.
La implicació dels alumnes i les famílies també serà un factor fonamental per a l'us adequat d'aquests recursos i amb aquesta finalitat es realitzaran xerrades formatives.
La seua història, la de l'emocionant relació que manté amb els seus companys, la de la inclusió d'aquest alumne en el col.legi Camposoto de San Fernando, Càdiz, és un dels menuts però impactants trossets de realitat que de vegades eixen i ens arranquen a tots un somriure.
A Súper Antonio, "el príncipe de Camposoto", l'hem conegut gràcies al treball d'un membre de la Delegació d'Educació, Javier Navarrete, que va voler parlar de la inclusió en possitiu i transmetre un missatge que remoguera alguna conciència; i de Salvador Gil, realizador d'aquesta petita joia de menys de cinc minuts a través de la seua empresa "Estamos Grabando".
Junts es posaren mans a l'obra i a finals de desembre pujaren a la seua web la història de Súper Antonio, un xiquet, que ja sap llegir, que inclús fa surf i que és el centre de la seua classe.
El video ple d'optimisme no va passar desapercebut a la comunitat virtual, cansada de política, corrupció, males notícias i desànim generalitzat. Fa uns díes tot va explotar i el video es va convertir en el fenòmen del moment, del que es parla sense parar en totes les xarxes socials, televisions, periòdics........i que en aquests moments compta ja amb 400.000 visitas en Youtube.
Enhorabona!
http://www.reporterosjerez.com
Publicado por
Rosana |
19:51
|
0
comentarios »
.jpg)
Què es pot explicar?
Qualsevol història que et
semble divertida, que t'emocione i que veges adequada per als petits que van a
escoltar-te. Als xiquets més petits els agraden els contes populars, els clàssics,
els de sempre, però també les històries amb llenguatge sonor, els contes
acumulatius i encadenats, les narracions que provoquen el riure ...
Als que són una mica més grans els
interessen les històries de misteri (i fins i tot de vegades de por), també les
aventures (per exemple les que t'hagen passat a tu o a algun altre membre de la
família), els mites i llegendes, l'humor, l'absurd ...
Si ho prefereixes, prepara't una mica
Si disposes de temps, i et ve de gust,
pots preparar una mica el conte:
• Llegeix la història una o dues
vegades, però recorda que no has de memoritzar.
• Ordena mentalment les seqüències.
• Identifica els moments de tensió, per
saber on posar una mica de èmfasi i
estar atent que els nens no perden el
detall.
De què et pots ajudar?
• Si has triat un llibre il·lustrat,
utilitza les imatges per acompanyar, reforçar i
fins i tot ampliar detalls de la
història.
• De vegades, les titelles aconsegueixen
captar l'atenció. Pots utilitzar una
que representi el narrador o el
protagonista de la història.
• L'estratègia de guardar un objecte o
un missatge en una caixa o bossa pot
sorprendre i motivar al teu fill,
sobretot si és petit.
• Introduir cançons i ritmes resulta
molt atractiu i convida a participar.
• Si el teu fill està interessat en
veure una pel · lícula, pots aprofitar per oferir-li la història original.
• No descartis la curiositat dels nens
sobre l'actualitat. Una notícia de premsa
pot ser un bon argument per explicar i
motivar el diàleg.
Alguns consells
Tria la fórmula que et semble més
adequada per iniciar el conte: Hi havia una vegada ...,
Diuen que ..., En un lloc de ..., Sabies
que ...?
Intenta canviar la veu, diferenciant-si
és possible-el narrador de la resta de personatges, per transmetre les seves
emocions: si estan enfadats, alegres, tristos ...
Si apareixen onomatopeies, enumeracions
o repeticions tingues en compte, ja que donen ritme a la història i
contribueixen a que el nen escolti amb interès i participi.
Atén les pauses i els silencis. Adapta
el text al teu llenguatge, pots llegir o pots
explicar, interpretant l'estil i el to
del conte: fantàstic, humorístic, misteriós,
terrorífic ...
No abuses dels diminutius, encara que el
teu fill siga petit. Compta amb entusiasme, amb ganes i convida al teu fill a
participar en la història.
Si t'oblides d'algun detall no passa
res, pots reprendre en un altre moment si ho
creus necessari, però no comences de nou
la història.
http://familias.leer.es/
Vols veure els contes?
http://www.super3.cat/unamadecontes/
Font: LAB de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez
http://www.netmoms.es/magazin/ninos-pequenos/educacion/contar-cuentos/
Un web amb bones idees per fomentar la lectura
Es tracta de la pàgina web del Ministerio de Educación, que conté apartats específics per als
alumnes, les famílies i els docents: moltes idees i recursos per promoure el gust per la lectura!
NO us perdeu un bonic espai web on els contes il.lustrats són una preciositat
Font: LAB de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez
http://www.netmoms.es/magazin/ninos-pequenos/educacion/contar-cuentos/
Subscriure's a:
Missatges (Atom)