Rendeix poc en el col·legi?

Publicado por Ma Jesús | 1:24 | 1 comentarios »


Si li passa al teu fill/a, podria ser per falta de són. Revisa les seues hores de somni: Ha de dormir 8-9 hores al dia.

Dormir poc i mal pot provocar en els xiquets i adolescents baix rendiment escolar, a més de canvis d'humor i de conducta.  Un estudi realitzat amb 1.155 alumnes de secundària (entre 11 i 18 anys) de nou centres escolars públics i privats de Cuenca, revela que els adolescents  més cansats a l'alçar-se i amb somnolència diürna, tenen pitjor rendiment escolar.

Aqueixa falta de somni pot repercutir negativament en el seu rendiment escolar, ja que afecta directament a la seua capacitat d'aprenentatge. “La falta de somni té repercussió directa en el rendiment escolar, ja que afecta a la capacitat d'atenció i a la memòria, i pot conduir al fracàs escolar”, explica el psicòleg Francisco Segarra.
La falta de somni pot provocar també alteracions a nivell conductual, anímic i cognitiu. 


Pautes per a ajudar-li a dormir:
Perquè aprenga a dormir, és necessari establir una rutina en els seus hàbits diaris. Tenint en compte que els xiquets-adolescents han de dormir una mitjana diària de 8-9 hores.
– Anar-se'n al llit i alçar-se sempre a la mateixa hora. 

– L'habitació en silenci.

– El llit només per a dormir. No han d'utilitzar el llit per a una altra activitat que no siga la de dormir. Veure la tele, llegir, jugar… han de realitzar-se en altres espais.

– Fer esport. Es recomana que realitzen esport (futbol, bàsquet, natació, etc), així quan arribe la nit conciliaran millor el somni. No realitzar esforços o activitats agitades just abans de ficar-se al llit.

– Prendre un bany calent d'uns deu minuts de durada abans de ficar-se al llit els ajudarà a relaxar-se i agafar el son.

– No a les begudes excitants, com  cafè, te, o cacao.

– Sopar unes dues hores abans d'anar-se'n  al llit, d'aquesta forma no es ficaran al llit amb l'estómac ple. Però ull!, tampoc és bo que se'n vagen a dormir amb fam.

Font:  
www.masquepadres.com

1 comentarios

  1. Tere // 6 de juny de 2011 a les 21:11  

    Quantes vegades s'han quedat els peques dormits a l'escola!.Alguns peques dormen mal i poc, i després no poden rendir,pense que aquestos consells vindran molt bé.Gràcies.