Publicado por Rosana | 23:45 | 1 comentarios »


1. QUÈ veuen els xiquets a la TV? 
Programes infantils, programes no infantils, publicitat... 

2. QUAN veuen  la TV els xiquets? 
Matí, migdia, tarda, vespre, nit....  Caps de setmana, Mitjana d’hores al dia 
(Diferenciar dies laborables i caps de setmana) 

3. ON veuen la TV els xiquets? 
A la sala-menjador (al sofà) a la seva habitació, a la cuina, a l’escola.... 

4. Amb QUI veuen la TV els xiquets? 
Sols, amb els germans, veïns, amb un adult (pare, mare, cangur, avis, 
mestres...) 

5. Quin CRITERI seguim per decidir si es pot veure la TV o no. 

6. Quin CRITERI seguim per decidir què i quan veuen la TV el nostres fills? 
El que ell/ella demana, el que veuen els companys de classe, quan mengen, quan 
estan sols, quan no tenen deures ni extraescolars,...? 

DECÀLEG 

1. Fer de la televisió no un enemic o un problema constant, sinó un aliat 
amb el de conviure raonablement.



2. Controlar l'ús que de la televisió (temps i continguts) fan els nens.

3. Veure alguns programes amb ells i comentar-los.

4. Estar al corrent dels continguts de sèries i programes que interessen als nens i 
que aquests solen veure.



5. Ensenyar amb criteris a seleccionar programes ja que controlin ells mateixos 
el temps que hi dediquen.



6. Utilitzar algun programa com ocasió de diàleg amb els fills, suscitant 
preguntes, preguntant seva opinió.



7. Harmonitzar l'ús de la televisió amb altres activitats, com estudiar, llegir i 
jugar.



8. Predicar amb l'exemple, ser coherents. No prohibir veure tanta televisió i 
després fer els pares el contrari.



9. Servir-se dels informatius com ocasió de diàleg crític sobre la realitat, 
sobre el que passa, aprofitat per educar-los en valors humans.



10. Participar amb els nens, en pla còmplice, en algun programa que es presti, per 
exemple, algun concurs de preguntes culturals.



11. Adoptar hàbits pràctics d'higiene psicològica: per exemple, veure la tele a la 
distància adequada.



12. No convertir la tele a la principal qüestió educativa,
 sinó tenir-la com un instrument del qual, en 
positiu i amb un ús racional, es poden obtenir molts avantatges.



13. Utilitza la televisió després d'una elecció positiva, és a dir, per veure això o allò que 
es vol veure, no simplement donar al botó i "a veure el que surt". La tele no hauria 
ser el recurs quan no hi ha res a fer.




VÍLCHEZ, Luis Fernando. Televisión y familia. Un reto educativo. Barcelona: PPC

1 comentarios

  1. Mª Jesús Roig // 9 de novembre del 2012, a les 9:47  

    Què bé que ens venen aquests articles per poder reflexionar sobre l'ús de donem en la nostra casa a diferents aparells electrònics.
    En aquest cas, la televisió.