Donat que la societat en el tema de les tecnologies corre a una gran velocitat. Els nostres fills desitgen el mòbil cada vegada més prompte. De fet si no el tenen, en algunes estones, el comparteixen amb els pares.
Els mòbils d’última generació es fan molt atractius per a ells i en temps d'oci es dediquen en gran part a connectar- se.
Es podria dir que una de les raons per les que consentim comprar-los un mòbil és , en el moment  que comencen a eixir de casa per tenir-los localitzats i per altra banda perquè no volem que siguen els únics que no tenen telèfon ja que els seus amic en tenen.
Pense que la edat podria anar lligada al nivell d’autonomia del xiquet, es a dir que, podria anar en funció de la edat en la que el xiquet fa les seues primeres eixides. Segons xiquets, entre els 11 i 13 anys. 
Però sobre tot:

És convenient que eduquem en el bon us de l’aparell i ensenyar a respectar la intimitat pròpia i la dels altres.

Dialogar periòdicament al voltant de l’ús que li dona al mòbil.
Ensenyar a respectar la intimitat pròpia i la dels altres.

Llistat definitiu d'ajudes de llibres

Publicado por Ma Jesús | 15:01 | 0 comentarios »



Publicats LLISTATS DEFINITIUS d’ajudes de text curs 12-13

Ha estat publicat, per Conselleria el LLISTAT DEFINITIU d’ajudes de llibres de text.
Es pot consultar als taulers de l’Edifici principal.

Quantitat a percebre en les AJUDES DE LLIBRES DE TEXT, segons el percentatge concedit.
Es podrà consultar el percentatge concedit a cada alumne als suros de l’edifici principal del col.legi.
Beca al 100%……….125 Euros
Beca al 70%………….88 Euros
Beca al 40%………….50Euros




MOSTRA DE LA CASCA TRADICIONAL


CASCA  TRADICIONAL EN FORMA DE SERP


Els pastissers valencians estan decidits a recuperar la tradicional i autòctona casca de reis, que ha sigut progressivament arraconada pel tortell, introduït al País Valencià per Felip V. Este dolç és genuïnament valencià i fins fa algunes dècades era tradicional regalar-lo als xiquets. En l'actualitat el tortell francés domina aclaparador ament el mercat tant al nostre país com al conjunt de l'Estat, tot i que la tradició encara es conserva en algunes comarques valencianes com la Plana Baixa, l'Horta, la Ribera i la Safor.
Podeu llegir la notícia al:
http://www.levante-emv.com/secciones/noticia.jsp?pRef=2009010400_16_538457__Valencia-casca-planta-cara-roscon CLICA DAMUNT DE L'ENLLAÇ I VEURÀS L'ARTICLE SENCER.

Feliç 2.013

Publicado por Ma Jesús | 9:33 | 0 comentarios »


























Ací està el tan esperat video de l'actuació dels alumnes de sisé curs en la festa de l'AMPA 2.012, que es va dur a terme en el gimnás del col.legi.

Ho van fer tot:


SUPER BÉ!!!!!!!!

Enhorabona als alumn@s de sisé per l'esforç que han fet, i a l'AMPA, per "contractar-los".





Rifa Lladró

Publicado por Ma Jesús | 20:05 | , , | 0 comentarios »

                               


Els alumnes de sisé rifaven una figura de Lladró, pro viatge final de curs. 

Hui en la festa de l'AMPA, que s'ha fet al col.legi, s'ha procedit al sorteig del número guanyador. 

Ací teniu el nombre resultant: 


2.654

Gràcies a tots els que heu col.laborat adquirint alguna papereta, i "Enhorabona a la persona agraciada". 

Per a la recollida del premi s'ha de passar pel col.legi a partir del dia 7 de gener, amb la butlleta guanyadora.

Festa final de trimestre

Publicado por Ma Jesús | 8:39 | 0 comentarios »


TALLERS DE NADAL AL MENJADOR




Per poder visualitzar-lo correctament, feu clic damunt del nom "Felicitació de Nadal"  en el video.


Molts dels nostres alumnes van participar el dijous 6 de desembre en la cursa del Raval. Els mestres d'Educació Física estan molt contents. Enhorabona campions!!!









Escola de pares

Publicado por Rosana | 0:16 | 1 comentarios »



Ahir va estar a la nostra escola Mª Angeles Soto per acabar amb un cicle de xerrades de formació per a pares i mestres que ha gaudit  de la màxima qualitat.
La convocatòria ha estat  un gran èxit  encara que comptava amb el prestigi que ja havia assolit aquesta psicòloga en altres xerrades. Professional amb gran experiència amb escoles de pares va desenvolupar un tema que els preocupa especialment als pares "L'adolescència". 
Etapa enriquidora que està plena de reptes i descobriments.

Aquestes són algunes de les nombroses recomanacions que ens va fer per a afrontar-la:

En primer lloc, fer una escala de prioritats de conductes a caviar en l'adolescent.(No podem posar en el mateix paquet el alcohol i el desordre de l'habitació).

En segon lloc deixar-li clar a l'adolescent que serem flexibles en alguns aspectes però inflexibles en altres aspectes( hora d'arribada a casa,hores d'estudi...).

Quan apareix la negativa a fer alguna cosa que li has ordenat, amb dignitat li direm: " m'haguera agradat que ho hagueres fet" o "si ho hagueres fet m'hauries ajudat molt"...

Encara que no ho demostre necessita sentir que el volem. 

Els pares han de ser molt pacients i aprendre a, en lloc d'enfrontar-se mirar d'entendre'l i donar-li suport, escoltar-lo.

Quan la rebel·lió sobrepasse els límits d'allò que és permissible i alce la veu, no entrar al drap. Immediatament li direm, "fill no m'agrada com estàs parlant" i te'n vas.

Mai hem de perdre el poder front a l'adolescent, sempre anirem cara ell amb DIGNITAT. Marcant-li els límits molt clarets. 

El càstig no és aconsellable, es reboten.

Mª Angeles ens va fer riure i també ens va fer plorar, va estar una vetllada inoblidable. Enhorabona i gràcies. 


Pares i mares d'Ed. Infantil i Primària, si no teniu un adolescent a casa...
                       el tindreu prompte!!!

Els nostres fills es transformen un dia i perden la innocència de la infància tornant-se turbulents i amb un estat d'ànim variable.

És completament normal!

Això i moltes coses més ens contarà Mª Angeles Soto.
Per a que no ens pille desprevinguts!

Vine a la xerrada!

Publicado por Rosana | 23:45 | 1 comentarios »


1. QUÈ veuen els xiquets a la TV? 
Programes infantils, programes no infantils, publicitat... 

2. QUAN veuen  la TV els xiquets? 
Matí, migdia, tarda, vespre, nit....  Caps de setmana, Mitjana d’hores al dia 
(Diferenciar dies laborables i caps de setmana) 

3. ON veuen la TV els xiquets? 
A la sala-menjador (al sofà) a la seva habitació, a la cuina, a l’escola.... 

4. Amb QUI veuen la TV els xiquets? 
Sols, amb els germans, veïns, amb un adult (pare, mare, cangur, avis, 
mestres...) 

5. Quin CRITERI seguim per decidir si es pot veure la TV o no. 

6. Quin CRITERI seguim per decidir què i quan veuen la TV el nostres fills? 
El que ell/ella demana, el que veuen els companys de classe, quan mengen, quan 
estan sols, quan no tenen deures ni extraescolars,...? 

DECÀLEG 

1. Fer de la televisió no un enemic o un problema constant, sinó un aliat 
amb el de conviure raonablement.



2. Controlar l'ús que de la televisió (temps i continguts) fan els nens.

3. Veure alguns programes amb ells i comentar-los.

4. Estar al corrent dels continguts de sèries i programes que interessen als nens i 
que aquests solen veure.



5. Ensenyar amb criteris a seleccionar programes ja que controlin ells mateixos 
el temps que hi dediquen.



6. Utilitzar algun programa com ocasió de diàleg amb els fills, suscitant 
preguntes, preguntant seva opinió.



7. Harmonitzar l'ús de la televisió amb altres activitats, com estudiar, llegir i 
jugar.



8. Predicar amb l'exemple, ser coherents. No prohibir veure tanta televisió i 
després fer els pares el contrari.



9. Servir-se dels informatius com ocasió de diàleg crític sobre la realitat, 
sobre el que passa, aprofitat per educar-los en valors humans.



10. Participar amb els nens, en pla còmplice, en algun programa que es presti, per 
exemple, algun concurs de preguntes culturals.



11. Adoptar hàbits pràctics d'higiene psicològica: per exemple, veure la tele a la 
distància adequada.



12. No convertir la tele a la principal qüestió educativa,
 sinó tenir-la com un instrument del qual, en 
positiu i amb un ús racional, es poden obtenir molts avantatges.



13. Utilitza la televisió després d'una elecció positiva, és a dir, per veure això o allò que 
es vol veure, no simplement donar al botó i "a veure el que surt". La tele no hauria 
ser el recurs quan no hi ha res a fer.




VÍLCHEZ, Luis Fernando. Televisión y familia. Un reto educativo. Barcelona: PPC



Els xiquets amb una bona autoestima es senten bé amb ells mateixos, semblen tindre més facilitat per a enfrontar conflictes i resistir les pressions negatives, somriuen amb més freqüència i gaudeixen millor de la vida.

Aquests xiquets són realistes i, en general, optimistes.

Què podem fer els pares per a ajudar a millorar la seua autoestima?

-Ves amb compte amb el que dius:
Els xiquets són molt sensibles a les paraules dels seus pares.

-Recompensa l'esforç i la realització d'una tasca en compte del resultat:
Felicita-lo no solament per una tasca ben realitzada, sinó també pel seu esforç, però, sempre tractant de no mentir.
Per exemple, si el teu fill no és seleccionat en algun concurs, tracta de no dir alguna cosa com "Bé, no importa, si treballes dur, la pròxima vegada ho aconseguiràs".
En canvi, dis-li alguna cosa com, "Bé, encara que no has aconseguit guanyar, estic orgullós-a del teu esforç".


-Sigues un exemple positiu:
Si eres pessimista és possible que el teu fill inconscientment t'imite.


-Sigues espontani i afectuós amb el teu fill:
L'amor dels pares fa meravelles per a augmentar l'autoestima.
* Abraceu-lo.
* Digueu-li que es sentiu orgullós d'ell.
* Deixeu-li notes animant-lo.
* Deixeu-li notes amb frases per llegir cada dia.
* Deixeu-li notes que diguen quant el voleu.

Tens  tu algun "truquet" que et funcione?







EL CONJUNT DE CONDUCTES, QUE A CONTINUACIÓ SE SUGGERIXEN I DETALLEN,ESTAN DIRIGIDES A PARES, MARES, EDUCADORS I, EN GENERAL A QUALSEVOL PERSONA QUE S'ENCARREGUE DE LA FORMACIÓ DELS XIQUETS EN RELACIÓ A L'US DE LES NOVES TECNOLOGIES.

Conductes generals

1. No utilitzar Internet com a mitjà per a insultar o molestar a la gent, i intentar sempre tindre un  comportament correcte.


2. No acordar cites amb desconeguts a través d'Internet.


3. L'ordinador convé que estiga situat en una estança dels domicili que no siga el dormitori.


4. Establir horaris i límits de temps per a la navegació.


5. Fer un seguiment del tipus de conversacions i de pàgines visitades des de l'historial i valorar la naturalesa de les pàgines.


6. Parlar amb els fills i filles de les normes de comportament en Internet posant especial incidència en la necessitat d'actuar amb responsabilitat.


 Bones pràctiques TIC(Generalitat Valenciana)