ARA SOM TOTS!!!

Publicado por Rosana | 7:54 | 9 comentarios »








Aquest curs continuem amb el projecte de noves tecnologies “El Roís al ciberespai”, ampliant-se  a tots els alumnes, a tots els pares i a tots els mestres del Centre.

Els professors ens hem proposat continuar treballant amb un dels objectius que marca la llei d’educació LOE: “ La competència digital, i l’ús de les TICs”  (Noves  tecnologies)
I amb aquesta finalitat s’amplia l’oferta dels blogs del col.legi.

Ara en tindrem un per cicle, a més a més, del blog  de formació que porta per títol el nom del projecte “El Roís al ciberespai” .

Els nostres blogs sòn una eina de formació i participació de tots els membres de la comunitat escolar: Pares, alumnes i mestres.

Aci anireu trobant activitats de les aules, produccions dels alumnes, excursions i eixides, etc, etc.

Des de dins de cada blog es podrá accedir a la resta de la forma més senzilla: Clicant damunt del nom de cada blog, que trobarem a un costat.

Les  adreces  són:

Formació:        http://elroisalciberespai.blogspot.com/

Ed. Infantil:      http://educacioinfantilroisdecorella.blogspot.com/

Primer cicle:    http://estrelleta13.blogspot.com/

Segon cicle:    http://segoncicleroisdecorella.blogspot.com/

Tercer cicle:    http://tercercicleroisdecorella.blogspot.com/


Els blogs, una de les eines que formen la Web 2.0, no tendrien sentit sense els comentaris, els vostres comentaris. Són un canal de participación, per la qual cosa cal que vosaltres els pares, mares, i resta de familia:  Deixeu els vostres comentaris, les vostres opinions, etc.





CAMPANYA BUCODENTAL A L'ESCOLA

Publicado por maite | 17:29 | 13 comentarios »


Estimats pares i mares:
La càries afecta gran part de la població i és d'especial importància en la infància, ja que els seus efectes nocius perduren durant tota la vida.
Senzilles mesures de prevenció són molt efectives per malaties bucodentals futures.
La infància és el millor moment per adquirir hàbits d'higiene oral que mantinguen un estat de salut òptim.

Des de l'escola s'ha enviat a tots els alumnes de Primer  curs de Primària un raspall de dents, una "pasta" de dents i unes breus instruccions per poder iniciar als seus fills i filles en aquest hàbit tan important.
A la resta de l'alumnat de Primària se'ls ha entregat un raspall. 

Esperem que, a partir d'ara, aquest hàbit forme part de la seua rutina diària. 
Moltes gràcies.

Objectiu de centre 2.010-2.011

Publicado por Ma Jesús | 0:21 | 0 comentarios »


Aquest curs escolar 2.010-2.011, el tema al voltant del qual es montaran les celebracions del col.legi, és:



MySpace Generators

VALORS PER A LA CONVIVENCIA

Publicado por Rosana | 23:28 | 4 comentarios »



Pujol i Pons,E. Editorial Parramón. Barcelona. 2003 EDUCAR EN VALORS I APRENDRE A VALORAR


En aquest article us vull recomanar un llibre força interessant tant per pares/mares com pels educadors/es. En la nostra societat actual, si hi ha aspectes quotidiants i familiars que estan en decadència són els valors.
Tant els infants com els adolescents... han de créixer amb una bona base que els permeti aprendre a ser lo suficientment autònoms i responsables per saber afrontar, solucionar, etc. els problemes i situacions positivament, acceptar les frustacions,aprendre a valorar el que tenen , respectar als altres i assolir-ho correctament per saber conviure.
 Els nens des de ben petits aprenen per imitació, però a mesura que van crei-xent continuent fent-ho; és per això que la família ha de ser un bon model i ha de tenir molt clar i ésser conscients que aquestes actituds i conductes s´han d´ensenyar i corregir de petits. Tal com esmena la introducció d´aquest llibre,
 L´EDUCACIÓ DELS VALORS COMENÇA A CASA. “
 Cal que la transmissió dels valors comenci en edats molt primerenques, per la qual cosa és fonamental el paper que hi podrem exercir com a pares. Si som educadors de veritat, invitarem els nostres fills/es a ser feliços bo i respectant sempre la seva llibertat.” Aquest llibre vol ser una ajuda per a tots els pares/mares que han d´abordar la difícil tasca d´educar els seus fills/es. Hi ha uns contes i històries, seguit
d ´unes activitats per dur a terme amb la família.
I acaba amb frases com:
* Uns pares perfectes: Pobres fills!
* Uns pares que podrien fer-ho millor: Tots!
* Uns pares que s´han equivocat: Normal
!* Uns pares que han perdut l´esperança: MAI!
“ La confiança en un mateix és el primer secret de l´èxit” (R. Emerson). “
 El nostre caràcter és el resultat de la nostra conducta ”( Aristòtil, filòsof ) 

Leonor Garcia Alonso. Mestra i Postgrau en Psicologia Clínica
Infantojuvenil
Consultori Pediàtric

Consells a pares amb PROBLEMES

Publicado por Ma Jesús | 0:29 | 3 comentarios »

Moltes vegades els pares passem per  moments en que no sabem bé que fer.  
És per això que us volem presentar alguns
consells per a tractar d'ajudar-vos a educar 
millor als vostres fills.


 1.-   Al teu fill no li agrada fer els deures? 
A voltes els xiquets mostren dificultats per a l'aprenentatge escolar fins i tot abans d'acudir a primària. I encara que semble que es deu al fet que són vagos o no mostren interès, en la major part dels casos hi ha un motiu que els impedeix evolucionar. 
El paper dels pares és molt important, hi han de mostrar sempre interès pel treball escolar revisant els quaderns, treballs i qualificacions.


 2.-   Alguns xiquets tenen serioses dificultats en dormir, els costa agafar el son, dormen poc i no deixen dormir als seus pares, o es passen al llit dels progenitors a mitjanit. Si és el vostre cas, heu d'inculcar-li al xicotet alguns hàbits que li ajuden a dormir millor.

-  Avisa al teu fill que s'acosta l'hora d'anar-se al llit uns 15 minuts abans de ficar-se al llit, i fes que aqueix temps siga tranquil per a ell,  permetent-li que veja dibuixos en la televisió o que jugue de forma tranquil·la. Si és necessari, permet-li que es fique al llit amb alguna cosa amb el que se senta a gust, com un peluix o un objecte que li agrade.

 Els contes i cançons infantils són les millors eines per a fer dormir a un xiquet. 
Quan estiga ja en el llit, explica-li un conte o canta-li una cançó agradable i que incite al somni. 
I abans d'apagar la llum acomiada't d'ell, fes-li una besada, dis.li bona nit, apaga la llum i surt de l'habitació. Si repeteixes el mateix procediment cada dia aconseguiràs que es dorma amb més facilitat.

 Si després de ficar-se al llit plora o crida als seus pares, és millor ignorar-lo, encara que als pares els resulte complicat. Si acudeixes cada vegada que plora, el teu fill aprendrà que tot el que ha de fer és cridar la teua atenció perquè acudisques a la seua habitació. Si al principi et costa, vés retirant gradualment el teu suport perquè s'acostume a dormir solament.

 

































I si el problema és que el teu xicotet ix de la seua habitació a mitjanit i vol dormir en el vostre llit, és preferible portar-lo de nou a la seua habitació prestant-li la menor atenció possible. No li dónes conversa, ni tractes de convèncer-lo de tornar al seu llit, ni l'abraces, i fes un esforç per aparèixer tranquil i relaxat davant el xiquet. En aquests casos cal ficar-li en el llit sense immutar-se i dir-li que, si es torna a alçar, li tornarem a portar.


3.-   Els xiquets comencen a dir paraulotes quan descobreixen el poder que té el llenguatge a l'hora de comunicar-se. Sol ocórrer entre els 3 i 5 anys i ja van al col·legi "de majors". Però quan un xiquet diu "ximple" o "imbècil" a la seua mamà, no està tractant d'insultar-la, sinó que és incapaç de trobar millors paraules per a expressar el seu estat d'ànim.

Per a evitar que diguen paraulotes el primer que cal fer és donar exemple, per això tampoc has de dir-les tu. Tampoc et rigues quan el teu fill les diga, perquè li incitarà a repetir-les, i explica-li de forma senzilla que eixes paraules ofenen i no són respectuoses. 
No li dónes massa importància, perquè una actitud excessiva podria produir l'efecte contrari al que desitges, i ofereix-li alternatives: noves paraules amb les quals puga expressar els seus sentiments

Els xiquets que s'enfaden i protesten ho fan normalment per a cridar l'atenció dels seus pares, i perquè les males conductes els fan reaccionar amb més rapidesa que les bones. 
Per a evitar aquestes situacions, el millor és fer cas  dels comentaris de mal gust. Al contrari, cal lloar i elogiar els petits assoliments i les conductes adequades.

4.-   Intenta que els teus fills mengen sols sempre en la taula, i cada dia a les mateixes hores. 

Elimina també de l'ambient tot el que puga distraure'ls de la seua tasca principal, que és menjar. No deixes joguets al seu abast i no encengues la televisió. És molt més eficaç posar-los els dibuixos quan han menjat correctament que posar-li'ls perquè mengen, o retirar els joguets a l'hora de menjar i retornar-li'ls al final si ha menjat bé

ELS POLLS

Publicado por Rosana | 20:42 | 0 comentarios »

La infestació és molt normal entre els nens, preferentment entre els 4 i 6 anys, i amb menor incidència entre nens d'edat compresa entre els 6 i els 10 anys.

MESURES HIGIÈNIQUES:

· Revisar el cap dels nens.

· Rentar-los amb freqüència els cabells.

· Pentinar-los diàriament els cabells. Netejar les pintes i els raspalls sovint.

· Evitar compartir els estris de neteja personal.

Prevenció del contagi a altres persones:

1. Cal comunicar-ho a l'escola i a les persones que conviuen amb ell.

2. S'han de desinfectar la roba i els llençols, les pintes i raspalls, les joguines i les estores i entapissats.

· Roba i llençols: rentar a 55 graus C almenys durant 20 minuts.

· Roba que no es pot rentar: netejar en sec o aplicar insecticida químic en pols.

· Pintes i raspalls: rentar a 55 graus C durant 5-10 minuts o submergir-los 30 minuts en solució peliculicida.

· Joguines (sobretot les de drap): rentar a 55¼C durant 5-10 minuts o segellar-les en una bossa de plàstic hermètica durant 2 setmanes.

· Netejar el terra, estores i entapissats de l'habitació.

TRACTAMENT:

Adquirir una loció antiparasitària en la farmàcia,mullar els cabells amb la loció.Després del temps esmentat en les instruccions, rentar-los amb xampú.Esbandir el cap amb aigua i vinagre(una part de vinagre i dues d'aigua).Treure les llémenes(ous) amb la mà o amb l'ajuda d'una pinta fina.El tractament s'ha de repetir passats uns 10 o 20 dies,per més seguretat.

  • No oblidar de submergir en la loció pediculicida els objectes relacionats amb els cabells (pintes, raspalls, passadors, ornaments, etc).

Autora: Mònica Carol Torrades
Doctora en ciències biomèdiques i en farmàcia

Col·legi de Farmacèutics de Barcelona



Els pares han de seleccionar i valorar adequadament la idoneïtat dels videojocs en funció de l’edat recomanada, tipus i contingut del joc, així com amb els gustos i potencialitats del xiquet. Són els adults els que han de controlar i limitar el temps d’ús dels videojocs, sense abusar del temps que se’ls dedica, al mateix temps que han d’oferir alternatives d’un altre tipus d’oci (activitats a l’aire lliure, cine, esport, jocs de taula…).

A l’hora d’adquirir un videojoc,
és necessari comprovar que
l’etiquetatge i les instruccions del
joc vinguen en un idioma del qual
es tinga domini suficient per a
poder obtindre sense dificultat la
informació relativa al contingut,
així com sobre les instruccions
pràctiques per al seu funcionament.

S’ha d’intentar que la videoconsola
o ordinador amb què juguen els
menors estiga situada en un lloc
comú de la casa, en compte de
situat en la seua pròpia habitació.
D’esta manera, els pares podran
estar més al corrent del temps que
passa jugant amb estos i del tipus
de videojocs que utilitza, així com
comprovar que es complixen les
normes establides.

Generalitat Valenciana
Conselleria d'Educació