Desdejunis saludables per a xiquets

Publicado por Ma Jesús | 23:06 | 2 comentarios »

Un desdejuni saludable hauria de ser una prioritat en totes les famílies, quan es tracta de l'alimentació infantil, i no obstant açò les notícies ens informen contínuament que els xiquets habitualment no desdejunen bé. 
Hi ha molts xiquets que no tenen apetit en alçar-se,  no estan prou desperts perquè el seu apetit puga manifestar-se, o s'avorreixen en desdejunar perquè el desdejuni és sempre igual…

Un desdejuni amb presses és equivalent a un desdejuni pobre; per tant és necessari dedicar temps suficient a asseure's i evitar compaginar la presa del desdejuni amb la televisió, per exemple.

Un desdejuni sa, ha d'incloure: làctics i cereals de tot tipus (galetes, cereals de desdejuni, pa torrat).  Si a més s'inclou una fruita o el seu suc, millor encara. Altres productes rics en sucres com la mel, melmelades o confitures també formen part del desdejuni.

 
No sabeu com variar el desdejuni diari dels vostres fills? 
Ací teniu 7 opcions de desdejunis saludables,  que podeu compatibilitzar amb el desdejuni del col·le a mig  matí…


 Desdejunis saludables

Dilluns: Got de llet. Galetes amb xocolata o panses. Suc de taronja
Desdejuni per al col·le: Pa de motle amb pernil dolç


Dimarts: Iogurt natural+fruita seca i trossets de poma
Desdejuni per al col·le: Poma banyada amb suc de llima (perquè no es faça negra) i fruits secs.

Dimecres: Un got de llet amb cacao. Pa amb mantega i mel (a partir dels 3 anys) o melmelada. Macedònia de fruites de temporada.
Desdejuni per al col·le: Un entrepà de tonyina

 
Dijous: Llet. Bescuit de nous. Un got de suc de mandarina o taronja.
Desdejuni per al col·le: Barreta casolana de muesli

Divendres: Suc natural i sandwich de pernil i formatge
Desdejuni per al col·le: Una tros de pa amb xocolate

Dissabte: Batut de fruites. Ou bollit i una torrada
A mig matí: Un grapat de fruits secs

Diumenge: Pa amb oli i sucre. Iogurt.
A mig matí: Un suc natural

Font: Pequerecetas

2 comentarios

  1. Rosana // 9 de desembre de 2010 a les 21:53  

    Mmmmm, vaig a pendre nota... encara que jo com que soc adulta un poquet més light,no??? És cert que un bon desdejuni abans de anar a l'escola és fonamental per als xiquets.

  2. Pilar // 28 de març de 2011 a les 15:38  

    Açò i la conferència de l'altre dia, molt útils. Ho posarem en pràctica. Moltes gràcies.