DIVENDRES 24 DE JUNY CELEBRAREM A L'ESCOLA EL FESTIVAL FI DE CURS.
EN ELL ACTUAREN ELS XIQUETS I XIQUETES QUE ACABEN CICLE.
ACÍ TENIU UN VIDEO FET PELS PARES DE L'ACTUACIÓ DELS ALUMNES D'INFANTIL.
GRÀCIES FAMÍLIA!!!!.
1.- ED. INFANTIL 5 ANYS
festival de fi de curs
platja, relax i temps lliure per gaudir de la família i els amics.
La família, bolígraf en mà, aneu apuntant les apetències, necessitats i il.lusions de cadascun dels seus membres.
I l'època perfecta per fer-ho és el mes de juny.
"La veritat és que cada vegada més pares són conscients que la via més fàcil perquè el seu fill aprenga i que ho faça d'una forma divertida. Sabem que tot el que vam aprendre quan erem xiquets divertint-nos o a allò que podem unir alguna anècdota, ho recordem la resta de la vida " afirmen els experts en continguts pedagògics.
A LES FAMÍLES DELS ALUMNES QUE INICIEN EL SEGON CICLE D'EDUCACIÓ INFANTIL AL NOSTRE COL.LEGI
AJUDES ASSISTENCIALS DE MENJADOR PER AL CURS
2.011 - 2.012
- Fotocòpia del CIF, DNI, PASSAPORT o NIE , de pare, mare, tutor o semblants, si és el cas.
MATRÍCULA nous alumnes
Cal portar:
Aquest programa està presentat i dirigit per Eduard Punset, advocat, economista i comunicador científic, amant de la neurociència i de les funcions cerebrals.
La Dra Susan Barry, neurocientífica Americana, parlarà de la seva experiència com a científic i com a pacient sobre la Teràpia Visual neurocognitiva en el marc de la Optometria Comportamental.
La Dra Barry, patia estrabisme des dels primers anys de vida i amb 50 anys va començar un tractament amb Teràpia Visual amb el qual va aconseguir aprendre ausar els seus dos ulls alhora, treballar en equip i va aconseguir visió en 3D,demostrant així que la plasticitat cerebral és possible encara en adults.
Es parlarà així de la Optometria Comportamental a Espanya.
Ací van alguns exemples:
DITES POPULARS "MENJA SA I TROBA'T BÉ!
* Si voleu estar sans i bons, heu de menjar pasta de Ponts.
* A ningú li amarga un dolç.
* Qui menja sopes se les pensa totes.
* El bon aliment fa tornar jove a la gent.
* Qui te fam somia en rotllos.
* Fil que penja, butifarra que falta.
* Dels meus ports et riuràs, però dels meus diners no menjaràs.
* Si a la muntanya vas, del que portes menjaràs.
* Si no vols caldo, dues tasses.
* Aigua i pa sopa farà
* Amb aigua sola no es fa bon brou (caldo).
*Gallina vella fa bon caldo.
* Viure de la sopa boba.
* Naps i cols i cols i naps, escudella de soldatL'olla sense cap patata, escudella de beata.
*A la taula i al llit, al primer crit.
*Pardal que vola, a la cassola.
*Qui canta a la taula i xiula al llit, no té el seny ben complit.
*Qui canta, la fam espanta.
*An apple a day, keeps the doctor away.
*Menja una poma al dia i no tindràs malaltia.
*Si sa vols estar, sis gots d'aigua al dia beuràs.
Si en saps algun altre, no dubtes en vindre al corredor i apuntar-lo. Anima't!
La falta de somni pot provocar també alteracions a nivell conductual, anímic i cognitiu.
Perquè aprenga a dormir, és necessari establir una rutina en els seus hàbits diaris. Tenint en compte que els xiquets-adolescents han de dormir una mitjana diària de 8-9 hores.
– L'habitació en silenci.
– El llit només per a dormir. No han d'utilitzar el llit per a una altra activitat que no siga la de dormir. Veure la tele, llegir, jugar… han de realitzar-se en altres espais.
– Fer esport. Es recomana que realitzen esport (futbol, bàsquet, natació, etc), així quan arribe la nit conciliaran millor el somni. No realitzar esforços o activitats agitades just abans de ficar-se al llit.
– Prendre un bany calent d'uns deu minuts de durada abans de ficar-se al llit els ajudarà a relaxar-se i agafar el son.
– No a les begudes excitants, com cafè, te, o cacao.
– Sopar unes dues hores abans d'anar-se'n al llit, d'aquesta forma no es ficaran al llit amb l'estómac ple. Però ull!, tampoc és bo que se'n vagen a dormir amb fam.
- Expresse els seus sentiments( sense atacar a la persona) "M'he enfadat perquè la meua serra nova estava tirada en el jardí, rovellant-se per la pluja."
- Manifeste les seues expectatives "Quan deixe les meues ferramentes, espere que me les tornen".
- Ensenye al xiquet com ha de rectificar " El que ara necessita aquesta serra és fregar-la bé amb oli i després torcar-la bé amb un bon drap de cotó"
- Done opcions al xiquet " Pots demanar-me les ferramentes i tornar-me-les, o renunciar al privilegi d'usar-les. De tu depén".
- Prenga mesures " Fill: Per què està tancada la caixa de ferramentes amb clau? Pare: Tu què creus?".
- Resolguen conjuntament els problemes "Com podríem arreglar-ho per a que tu utilitzes les meues ferramentes quan les necessites i jo estiga tranquil de que estan ben guardades".