CONGOST, I.; TESOURO, M. Aquestes dades s'han arreplegat d'un article d'investigació sobre els hàbits lectors dels pares i mares com a condicionants i motivadors de l’interès per la lectura dels fills i filles. La metodologia utilitzada ha estat l’aplicació d’una enquesta a una mostra de 108 pares i mares d’alumnes de primària de quatre escoles de l’Alt Empordà. L’enquesta consta de 21 preguntes (la majoria tancades i algunes d’obertes) a l’entorn dels hàbits lectors dels progenitors.
Entre les conclusions més importants podem destacar:

• El 100% dels enquestats creu que llegir és important.
• El 41,07% llegeix cada dia, en canvi, el 7,14% assegura que no llegeix mai per pròpia iniciativa.
• El català és l’idioma principal de lectura, seguit del castellà.
• Un 73,21% de la mostra assegura que els fills i filles mostren interès per la lectura.
Amb tot això, podríem dir que la idea clau és que la motivació dels fills i filles envers la lectura no depèn només de la família. Així, agafa força la idea que escola, família i societat han de treballar plegades per fer lloc als llibres en la joventut d’avui.

Bibliografia recomanada: ALOY, J. (et. al.) (2004). M’agrada llegir: com fer els teus fills lectors. Badalona: Ara Llibres. FÀBREGAS (et. al.). «Nascuts per llegir: un projecte per promoure la lectura des de ben petits». Guix d’Infantil, núm. 29 (gener-febrer de 2006): 35-38. PAJA, A. (et. al.) (2002). La seducción de la lectura en edades tempranas. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. SARTO, M. (2001). Animación a la lectura con nuevas estrategias. Madrid: Ediciones SM.