La fruita o les fruites són un conjunt d'aliments vegetals que procedeixen del fruit de determinades plantes, ja siguen herbes, com la melonera, o arbres, com l'albercoquer. Presenten unes propietats nutritives i una composició química que les distingeix d'altres aliments.
Segons com siga el temps des de la seua recol.lecció, la fruita es classifica en:

1.Fruita fresca: els seu consum es realitza inmediatament o als pocs dies de la seua collita, sense cap tipus de preparació o cuinat.
2.Fruita dessecada o fruita pansa: és la fruita que després d'un procés de dessecació es pot consumir als mesos, i fins i tot anys després de la seua recol.lecció.

Altres grups de fruita comprenen:
a.Cítrics com la taronja o la llima.
b.Exòtiques com la pinya o la xirimoia.

La composició química de les fruites depèn sobretot del tipus de fruita i del seu grau de maduració:
.Aigua: més del 80% i fins i tot el 90% de la composició de la fruita és aigua. És per això, que és molt refrescant.
.Glúcids: entre el 5 i el 18% de la fruita està format per carbohidrats.
.Fibra: aproximadament el 2% de la fruita és fibra.
.Vitamines: especialment les del grup C (meló, maduixes, Kiwi) , vitamina A (albercocs, bresquilla i prunes)...
.Sals minerals: igual que les verdures, les fruites són riques en potassi, magnesi, ferro i calci.

Una bona manera de començar el dia es prendre una peça de fruita o un suc natural. L'aigua, les vitamines antioxidants, els minerals i la fibra que conté la fruita ajuden a hidratar, netejar i restaurar el nostre organisme.

S'aprofiten tots els nutrients de la fruita si aquesta es menja fruita. Conté unes propietats nutritives que ajuden a la funció hepàtica i renal del cos i també ajuden a millorar la digestió gràcies al seu contingut en fibra.

3 comentarios

  1. Rosana // 9 de febrer de 2011 a les 23:21  

    En l'escola els dimarts mengem per esmorzar fruita.

  2. Ma Jesús // 10 de febrer de 2011 a les 7:10  

    A més a més de totes les propietats, la fruita està BONÍSSIMA!!!!!
    O no?

  3. carmensin // 16 de febrer de 2011 a les 20:29  

    La fruita hauria d' estar present SEMPRE a l' alimentació dels xiquets i també dels adults.