En general, mengem poc de peix. 
Una llàstima si tenim present les virtuts que ens aporta i la gran varietat d'espècies que ens ofereix el Mediterrani. El peix es classifica en dos tipus: blanc i blau. El peix blanc o magre és el que té pocs greixos. En canvi, el peix blau o gras aporta un gran nombre de greixos de la família Omega-3. Aquesta mena de greix té un efecte beneficiós per a la prevenció i el tractament de malalties relacionades amb el cor.

A part de ser un aliment ric en greixos d'alta qualitat i beneficiosos per a la nostra salut, el peix és ric en fòsfor, potassi, ferro, iode i calci (si es consumeix amb espina, com passa amb el peix petit en conserva). El peix gras proporciona, a més a més, vitamina A i D. Tots aquests nutrients són molt necessaris per a un correcte creixement i desenvolupament del nostre cos. El potasi ajuda a l'impuls nerviós. El ferro transporta l'oxigen per la sang. El iode és necessari per les hormones tiroïdals. La vitamina A és imprescindible per la nostra retina, la nostra pell i la nostra vista. I la vitamina D ajuda a fixar el calci dels ossos, per tant ajuda a créixer i evitar lesions.

No hem d'oblidar que vivim a la vora del Mediterrani, un mar on hi ha una biodiversitat molt alta. I és una llàstima, no?



















3 comentarios

  1. Rosana // 23 de març de 2011 a les 23:29  

    El peix és boníssim, en ma casa el mengen dues vagades a la setmana.Ens obliguem a menjar-lo i cada vegada més varietats.

  2. pura // 23 de març de 2011 a les 23:39  

    Maite, tens molta raó, hi ha que menjar més peix. Les famílies tenim que educar als nostres fills a menjar-ne quan són nadons.

  3. Ma Jesús // 24 de març de 2011 a les 22:03  

    Vinga a menjar tots peix, com diu Maite!!!
    A mi cada vegada m'agrada més, però recorde que de menuda tenia unes bronques terribles, ja que em negava a provar-lo.
    Per què serà que no és un dels menjars preferits dels més joves?
    Algú ho sap?