En PRIMAVERA, un bon desdejuni!

Publicado por Ma Jesús | 9:54 | 4 comentarios »


MENJA SA, I TROBA'T BÉ
Ara que arriba la primavera és encara mes important donar-li la deguda importància a la nostra alimentació matutina.

Un bon desdejuni ha d'aportar el 25% de les necessitats nutritives i energètiques diàries del nostre cos, la qual cosa el converteix en el menjar diari, més important per a majors i per a xiquets. 
Però la realitat és, que a causa de les presses i la son, és un menjar que fem ràpid i de forma no adequada.

Un desdejuni complet ha d'incloure cereals, làctics i fruita. La meitat de l'energia diària que un xiquet necessita ha de provenir dels hidrats de carboni, els quals es troben principalment en els cereals. Els làctics aporten les proteïnes i el calci necessari per al correcte desenvolupament d'ossos i dents, i les fruites les vitamines i minerals necessàries.

Què passa si no desdejunem?
Algunes de les conseqüències de saltar-se el desdejuni són decaïment, falta de concentració i mal humor a causa del dèficit de glucosa, que és el nostre principal combustible energètic. 
Cal recordar que a primera hora del matí l'organisme porta ja entre 8 i 10 hores sense rebre cap aliment. La falta de glucosa espenta al nostre cos a cremar altres reserves energètiques, la qual cosa causa múltiples alteracions en el normal funcionament orgànic. En edats escolars, açò condiciona l'aprenentatge i implica un descens del rendiment, ja que la capacitat de locució o expressió, de memòria, de creativitat i de resolució de problemes queden particularment afectades.

"Decaïment, falta de concentració i mal humor, conseqüències de no desdejunar o de fer-ho molt frugalmente"

Aquestes observacions han sigut verificades tant en xiquets que presentaven una alimentació equilibrada en el seu conjunt com en xiquets que presentaven una alimentació insuficient. Per tot açò, es pot considerar que el desdejuni és un hàbit alimentari que arriba a condicionar l'estat físic, psíquic i nutricional, però no solament dels xiquets i adolescents, sinó en persones de totes les edats.
Font: Padresycolegios.com

4 comentarios

  1. pura // 20 de març de 2011 a les 21:49  

    M.Jesús, molt bona la publicació.
    M'ha agradat vore el documental.
    Ara en primavera tenim moltes fruites per poder triar, però no devem d'oblidar les nostres tarongetes.
    Jo el primer que faig només m'alze és un suc per als de ma casa, després ells ja es fan la llet amb cereals.
    Les taronges, són barates i tenen motes propietats, vitamina C, per no refredar-nos a mes a més donen molta vitalitat.

  2. Ma Jesús // 20 de març de 2011 a les 22:43  

    Pura, completament d'acord.
    Tots a gastar taronges, que són tan nostres i tan poc valorades.
    Tenim UNA FONT DE VITAMINES ben prop de nosaltres. Què es note!

  3. Rosana // 21 de març de 2011 a les 13:50  

    M'han agradat les recomanacions, és tot molt pràctic i adaptat a la nostra realitat. Algunes coses ja les fem, però intentarem millorar en unes altres.

  4. maite // 21 de març de 2011 a les 17:41  

    Quanta rao tens! El desdejuni és fonamental i mai ens hem de privar d'ell.De vegades hi ha xiquets que et diuen que no han desdejunat per falta de temps i no m'heu puc creure. MOlt bé per recordar-ho.