Font :223138_7529854_kids‑running‑1_H20
Cada dia hi ha més pares del nostre col.legi que col.laboren amb nosaltres aportant articles o materials amb la finalitat de que els difundim i puguen ser aprofitats per tota la Comunitat Educativa del CEIP Roís de Corella i d'això es tracta.
Aprofite per donar-los les gràcies.
Els pares normalment conèixen i comprenen als seus fills millor que ningú. Així comença la "Guia de pares per comprendre la integració sensorial" que es troba en la pàgina Web del CENTRE D'ESTIMULACIÓ INFANTIL DE VALÈNCIA a la que podeu accedir clicant en aquest enllaç:
Ací teniu una part que he vist podia ser interessant:
No tots els xiquets amb problemes d'aprenentatge, desenvolupament, o de comportament tenen una disfunció d'integració sensorial subjacent. Hi ha, però, certs indicadors, que poden assenyalar als pares si és present aquesta disfunció.
A continuació, indique alguns signes:
Hipersensibilitat al tacte, moviment, llums o sons
Hipersensibilitat irritabilitat o retirada quan se li toca, reaccions de por al moviment en activitats d’esplai…
Hipo reactivitat a l'estimulació sensorial
El xiquet es busca experiències sensorials intenses, per exemple donar voltes sobre si mateix o xocar expressament amb els objectes.
Problemes de coordinació
Equilibri pobre , gran dificultat en realitzar tasques que requereixen coordinació motora. Retard en la parla, llenguatge, habilitats motores o rendiment acadèmic
Pobra organització del comportament
Els xiquets poden ser impulsius o de fàcil distracció i mostrar falta de planificació en abordar les tasques.
Pobra autoestima
Típicament, un nen amb desordre en integració sensorial presentarà més d'un d'aquests signes.
Gràcies per escoltar-me i per el teu treball.